+ Antwoord aan thread
Resultaten 1 tot 2 van 2
  1. Mijn top 7 Game Controller review 
    #1
    Join-datum
    Nov 2001
    Locatie
    Dundee, Schotland
    Posten
    491
    In dit onderwerp ga ik mijn zeven beste gamecontrollers bespreken en beoordelen. Dit omvat niet alleen de gebruikelijke gamepads, maar ook joysticks, stuurwielen enzovoort. Maar die controllers zijn niet alleen van 1st Party-gamingbedrijven, maar ook van 3rd Parties. Nu hangt de beoordeling niet alleen af van mijn voorkeur, maar ook van die sleutelfactoren: -

    >> Ergonomische bediening
    >> Robuust en duurzaam
    >> Adequate controles
    >> Invoervertragingsreductie
    >> En hoe het makkelijker is voor casual gamers

    Dus de eerste van #7 is de NES-controller: -
    Name:  800px-Nintendo-Entertainment-System-NES-Controller-FL.jpg
Views: 490
Size:  47.3 KB

    Deze gamepad uit 1985 is niet ook iconisch, maar een geweldige controller voor het spelen van NES-games met geweldige spelkwaliteit en gameplay. In tegenstelling tot de oudere Atari 2600 met de DE-9 seriële poort die maar uit één vuurknop bestaat, is deze NES-controller uitstekend geschikt voor platform-, shoot-em-up-, actie-, rpg- en puzzelspellen. Vanwege de extra knoppen waarmee je kunt pauzeren door op de Start-knop te drukken en de A- of B-knop te gebruiken om te springen en te schieten, maakt dit deze besturing een legendarisch icoon - zelfs voor Disney's Wreck-It Ralph-film zoals deze werd gebruikt als een "Easter Egg Vault". De kwaliteitsconstructie is solide en breekt niet zo veel bij het gebruik van oude joysticks die uit elkaar kunnen vallen door slijtage, of bij gebruik om te snel te wiebelen of te veel druk uit te oefenen. Het enige nadeel is dat de NES-controller doosvormig is en niet erg ergo is, omdat de puntige hoeken in je handpalmen kunnen prikken en steken, wat pijnlijk kan zijn. En de Select- en Start-knoppen zijn te ver weg van die van de speler, omdat ze de controller over het algemeen vanuit de onderste hoeken vasthouden, en niet dichtbij genoeg omdat deze zich in het midden bevindt.

    #6 QuickShot XV:-
    Name:  QuickShotXV_SMS.jpg
Views: 447
Size:  70.7 KB

    Nu zijn de meesten van jullie niet erg bekend met deze joystick, maar dit is het verbeteringsmodel ten opzichte van de oude Atari 2600 Joystick uit 1977. Dit is veel gemakkelijker te hanteren en heeft ook zuignappen eronder voor een betere grip. Ik had een gevoel van deze joystick en de duimvuurknop voelt geweldig en comfortabel aan, evenals de trigger-vuurknop. Dit werkt niet ook op de Atari 2600 maar ook voor de Amiga, C64, Master System en de ZX Spectrum. Maar je hebt de Kempston Interface-add-on nodig om deze joystick te laten werken. Sommige andere QuickShot-joysticks hebben Auto-Fire- of Rapid Fire-modus, die ideaal zijn voor Shoot-Em-Up-spellen waarbij spelers zo snel mogelijk moeten vuren, maar het wordt niet aanbevolen om tegen je tegenstander naast je te strijden, vanwege oneerlijke voordelen - natuurlijk.

    #5 SNES-controller: -
    Name:  800px-Super-Famicom-Controller.jpg
Views: 346
Size:  36.5 KB

    Dit is veel beter dan de NES-versie, omdat deze meer knoppen bevat, evenals de L- en R-schouderknoppen. Het gevoel ervan en de manier waarop ik deze joypad had behandeld, is geweldig. Het is erg goed voor het spelen van Street Fighter 2 en Mortal Kombat. Trouwens, de Amerikaanse versie van de SNES-controller heeft niet de gekleurde X,Y,A,B-knoppen, ondanks dat de X en Y-knoppen concaaf van vorm zijn en de A- en B-knoppen convex. Het probleem met de SNES-joypad is dat casual gamers moeite hebben om te weten welke knop ze moeten indrukken voor de juiste actie die wordt toegepast voor gamen, maar de Japanse en EU SNES-pad geeft je de gekleurde knoppen om casual gamers te helpen bepalen welke knop ze moeten indrukken.

    #4 Logitech G27:-
    Name:  Logitech-G27-768x445.jpg
Views: 565
Size:  46.2 KB

    Dit PC-stuurwiel is ook compatibel met de PS2 en PS3, maar dit stuur verdient de medaille! Zelfs dat dit stuur sinds 2015 niet meer leverbaar is en is vervangen door de G29 voor PS4's en de G920 voor de XBox One. Ze zijn een paar nadelen voor de nieuwere generaties. Ten eerste hebben ze de D-Pad en de 8 knoppen van de Gear-module verwijderd, omdat ik die meestal gebruik om mijn weergavemodus te wijzigen en die rode knoppen gebruik alsof ik die Euro Truck Simulator 2 SatNav aanraak. Ondanks dat de G27 XInput niet ondersteunt zoals de G920, bevat hij niet de Gear-module, omdat die alleen afzonderlijk kan worden gekocht. Omdat de G920 ook te veel knoppen heeft, heeft het stuur de RGB Rev Counter verwijderd en de XBox Hot Key in het midden onderaan geplaatst, waardoor het voor de speler moeilijk te hanteren is, zoals de meeste racegames in intensieve situaties het moeilijk. Het is dus redelijk dat de G27 het gemakkelijker maakt voor die 3 rode knoppen aan beide zijkanten van het stuur, omdat mijn duim die knoppen kan bereiken. En als ik bij een stoplicht sta met mijn hand op de versnellingspook en de D-Pad gebruik om naar links en rechts te kijken in stadsauto's en ETS2, gebruik ik ook de achteruitkijkspiegel, en het maakt het gemakkelijk om te navigeren en schakelen. En het leergevoel en de duurzaamheid van dit stuur en de versnellingspook zijn geweldig en de pedalen voelen aan als een echt autopedaal.

    #3 Wii-afstandsbediening: -
    Click image for larger version. 

Name:	1024px-Wii_Remote_Image.jpg 
Views:	345 
Size:	72.9 KB 
ID:	144

    Welnu, er is niets beter dan de Wii-afstandsbediening, behalve Motion Plus en Nunchuk om optimaal te presteren. Omdat de Wii-afstandsbediening een unieke interface heeft en de gyroscoop, versnellingsmeter, IR-beweging en draadloze verbinding gebruikt, vinden de meeste casual en sommige hardcore gamers het leuk. Het gevoel en het gebruik van deze WiiMote is geweldig, maar ook erg licht en soepel. De nieuwe riem met de klemfunctie en het silica-omhulsel maakt het beter om vast te pakken en om mijn WiiMote gemakkelijk om mijn pols te bevestigen. Ook maakt de aparte Wii Motion Plus-module en hoes het voor mij gemakkelijker om golf te spelen, omdat mijn onderste handpalm me kan laten voelen en simuleren dat ik een golfclub vasthoud. Maar het enige leuke aan deze WiiMote is dat ik hem als ninjazwaard gebruik en mijn Nunchuk als tweede zwaard.

    #2 GameCube-controller: -
    Name:  Gamecube-controller-breakdown.jpg
Views: 1046
Size:  83.2 KB

    Deze controller is bijna de perfecte controller voor gamers in het algemeen. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de zwarte, gouden of zelfs de zilveren versies van deze gamepad, omdat Indigo niet zo geschikt is. De Stick en C-Stick voelen goed aan met de contourcirkels voor meer wrijving en de achthoekige ruimte rond de sticks maakt het gemakkelijk om te weten welke as zich momenteel op een perfecte diagonaal bevindt, evenals horizontaal en verticaal. De groene A-knop is breder dan de andere aangrenzende knoppen en de rode B-knop voelt goed aan en helpt om te weten welke kleur je moet indrukken bij het spelen van minigames zoals Mario Party en WarioWare. De groeven en het ergonomische ontwerp van de L- en R-analoge triggerknoppen zijn verbluffend en ideaal om ze te gebruiken als pedalen voor Need For Speed-games en voor richten en schieten voor actiegames. Er zijn niet veel nadelen, behalve dat ik maar één Z-schouderknop heb en dat de D-Pad en C-Stick ook een beetje klein zijn en dat mijn pink en ringvinger moeten worden ingestopt, omdat de omvangrijke basis eronder een probleem. En ik geef de voorkeur aan de bekabelde versie, ondanks het risico van rukken en het in de war raken van het akkoord vanwege de lagere invoervertraging en geen kans op communicatie-interferentie, die optreedt bij draadloze controllers.

    #1 Logitech F510:-
    Name:  800px-Logitech_Rumblepad_F510,_2.jpg
Views: 396
Size:  66.1 KB

    Mijn "numero uno"-controller is de F510. Waarom is dit mijn favoriet en niet eens de Steam Controller of zelfs de X360-controller, vraag je je misschien af? Welnu, dit ondersteunt zowel DirectInput als XInput door op de schakelaar eronder te drukken. De F510 als een rubberen polymeer grip voor mijn hand om hem gemakkelijk te hanteren. Ik gebruik deze F510 veel voor mijn RetroPie op mijn Raspberry Pi en ook voor die Steam Games op mijn pc! Omdat het de meeste Steam Games en GOG.com-games ondersteunt, maakt deze controller het geweldig! De gekleurde X,Y,A,B-knoppen maken het handig en de sticks voelen net zo goed aan en zijn gemakkelijk vast te pakken en in te drukken. De Logitech Profiler maakt het gemakkelijk voor oudere pc-games zoals Tomb Raider om Lara te besturen en de knoppen te gebruiken om te springen, geweren te trekken en fakkels te gebruiken. De D-Pad voelt goed aan, maar het voordeel is om te schakelen tussen welke modus met hogere prioriteit voor de L-Stick en D-Pad voor bepaalde games, met de meegeleverde modus-knop. De F710 en de F510 ondersteunen rumble, maar om eerlijk te zijn weet ik niet waarom Logitech de F510 heeft stopgezet ten gunste van de non-rumble-versie F310 en de draadloze F710. Behalve dat het hebben van een F310 waardeloos is zonder gerommel, en ook hier is de draadloze versie aansprakelijk voor input lag en interferentie. En wat betreft de X360-versie, deze is niet zo goedkoop als de F510, ondanks de meer solide bouwkwaliteit.

    Wat is je favoriete gamecontroller waar je de voorkeur aan geeft? Ook zou ik het vooral begrijpen voor oudere gamers die last hebben van artritis of met een spierstoornis. Bovendien willen we dat de controllers zich ook comfortabel voelen, niet gestrest of te veel pijnlijke druk in onze handen, nietwaar?


    [ APG] Clan Leader- [email protected]
     

  2.  
    #2
    Join-datum
    Okt 2022
    Locatie
    Duitsland
    Posten
    6
    Ja, ik hou ook van dit
     

Thread-informatie

Gebruikers bladeren door deze thread

Er zijn momenteel 1 gebruikers die door deze thread bladeren. (0 leden en 1 gasten)

Vergelijkbare discussies

  1. Antwoorden: 1
    Laatste posting: 25 juni 2020, 15:33 uur

Tags voor dit onderwerp

Machtigingen plaatsen

  • U kan nieuwe threads posten
  • U kan post antwoorden
  • U kan post-bijlagen
  • U kan uw berichten bewerken
  •  
DMCA.com Protection Status

https://apg-clan.org tested by Norton Internet Security https://apg-clan.org tested by McAfee Internet Security

Flag Counter