Om du har laddat ner 13ags WideScreen Fix kan du byta ut d3d9.dll för den här nämnda. Den här guiden kommer att lägga till ett Vulkan -kompatibilitetslager för D3D9. Nu har jag inte testat på en enorm mängd Max Payne 2 Mods, men det verkar fungera bra på Max Upgrades, Elements Of Style 1.5, Payne Effects 3 och Cinema 2.0. Det verkar ha några FPS -förbättringar, särskilt med Payne Effects 3 utan den slarviga FPS när du använder Bullet Time med många explosioner. Men resultaten på din PC kommer att variera om du inte har ett kraftfullt nVidia 1080 GTX grafikkort och en snabb Intel i7 eller AMD Ryzen 7 som mitt.

Nu för att lägga till Vulkan-stöd för Max Payne 2, ladda ner zip-byggnaden från D9VK Github Releases nedan:-

https://github.com/Joshua-Ashton/d9vk

Du kan säkerhetskopiera den ursprungliga d3d9.dll om du vill, men Steam Verify Game Cache kan föra tillbaka den ursprungliga filen men kommer att ersätta D9VK -versionen. Dra och släpp 32-bitars eller x32 d3d9.dll till mappen C: \ Program Files (x86) Steam \ SteamApps \ common \ Max Payne 2 Max Falles fall.

Filen bör laddas upp, men meddela mig om du har några problem.