Ja, jeg kan lige så godt nævne ulemperne ved PAL TV'erne. Hvad er det, der er så godt på de gamle skolemærker, især for PAL-regionen i nærheden af midten af det 20. århundrede, indtil de blev erstattet af DVB og ISDB og HDMI havne? Jeg vil ikke tale for meget på inpulaen, som jeg allerede har dækket noget af her. https://apg-clan.org/showthread.php? ... og tastaturer

Men vidste du, på trods af at de er forældede, de har den laveste fremvisningslag end deres nyere modparter-som OLED og LCD'er? Hvordan er det muligt? For det meste fordi CRT bruger primitive analoge signaler, som ikke kræver tid til at blive behandlet-ikke for at glemme de DAC'er, der har brug for tid til at omdanne digitale lydsignaler til analoge lydsignaler, som appellerer til reviophiler. Cathode Ray Tubes eller CRTs bruger elektronkanoner, et rør med kobberledninger og en foshor-skærm-hvor de blot sender røde, grønne og blå lys. Og opret derefter billedet ved at bruge de 3 primære farver på glaskudet. Men de er ikke energieffektive som LCD ' er og OLEDs bruger digitale signaler og bruger mindre magt.

Der er dog visse fordele ved at bruge PAL CRT-tv i forhold til de NTSC CRT TV ' er, og her er årsagen til:

En masse film og film bliver optaget på 24 FPS og PAL TV ' er har en opfriskningsrate på 50Hz, men er interlakket til at projektere halvdelen af billedet i en kam-lignende struktur. Hvor 25 ud af 50Hz bruges til at tegne halvdelen af billedrarammen. Sådan her:

Click image for larger version. 

Name:	Interlace_zoom.jpg 
Views:	285 
Size:	1.1 KB 
ID:	199

Så hvis du gør matematiketterne, 50/2 = 25, men bruger kun 96% af de rammer e, g, 24/25 * 100 = 96 (96%). Hvilket gør film 4% hurtigere sammenlignet med NTSC, som er større end 4% for f.eks. 24/30 * 100 = 92 (92%). Derfor vil film spille 8% så hurtigt som dit sind føles som om det har været i en tidslomme sammenlignet med at se en bestemt film du havde set fra kaninemerne. Selv om den faktiske NTSC opfriskningsfrekvens er lige under 60Hz i nærheden af 59.94.

Mit første PAL CRT TV var en SolaVox 14-tommer tv, som var meget lille til en sedimentstørrelse på 13 tommer, men det var meget let, lydhør og fungerer fint ved at gå i NTSC-tilstand. Den havde ikke RCA-Sammensatte porte eller en SCART-eller S-Video-port, da den kun indeholder en TV-antennen, som er en Coaxial Analog-port. Billetternes kvalitet var ikke så skarp og sprød som moderne tv, men det fungerer for min Sinclair / Amstrad Magnum Light Phaser letgun for mit ZX Spectrum + 2A for James Bond Action Pack. Problemet var, at mit nye LG-LED-tv-program lider af noget fremvisning og lyd-lag, da min Netflix og Amazon Prime-video ser ud til at have lyden og mundsynkroniseringen upræcist. Selv at bruge mine BlueTooth-telefoner og BlueTooth Sound Bar gør det værre!

Name:  Solavox_14inch.jpg
Views: 215
Size:  22.3 KB

Men hvad med fordelene ved at spille i PAL CRT TV? De fleste af jer ved, at PAL-porte, men udelukkende er designet til NTSC i Nordamerika og Japan i 60Hz, har en tendens til at køre 17% langsommere, når de bliver konverteret for 50 Hz. Men de var nogle metoder fra ældre konsol og computere, der kan tillade, at PAL-spil kan gå ind i 60Hz ved at bruge VGA-porte, PAL60 og Hacktricks. Amiga-computere som f.eks. A500 ECS-revideringer 1.3 eller 2.04 kan tillade spil i NTSC-tilstande, som udelukkende anvendes til Dynablaster (også kaldet Bomberman), men som ikke er indstillet til PAL, hvorimod andre spil som f.eks. Lemmings og James Pond 2: RoboCod, som kan aktiveres i PAL/NTSC-tilstand ved at trykke på tasterne [ TAB ] for Lemmings, [ F6/F7 ] taster for James Pond 2, når "Den lille havfrue"-snydesnydesnydesnydesnydesnydeaktiveres. Selv Captain Planet for Amiga tillod NTSC-tilstand ved at trykke på [ F8 ]. Desuden indeholder et par Amiga-formateringsdæksler fra Future Publishing, Hacktrick 60Hz fra AF Coverdisk #23 og #39b , for at tillade denne switch. Selv nogle Cracktros Trainer menuer giver spillere mulighed for at skifte NTSC-tilstand, før spillerne er oppe.

For gaming consoles vel de fleste 8-bit og 16-bit-spil i PAL-regionen led efter at have haft de 17% afspilning og hastigheder, men nogle af dem var optimeret til at spille i nærheden af samme hastighed som NTSC. Sonic 1 kamp for Mega Drive (Genesis for US) PAL havde en langsom fart, og jeg havde ingen idé, før jeg var nysgerrig efter at sammenligne hastigheden af Sonic 1 og 2 lntro Theme og Invincibility Music. Sega publicerede og frigav deres spil for at være forenelige med både USA's og EU's regioner, selv de elektroniske arts-og Mega-drev tilladt. Hvilket kan være nyttigt at spille de PAL-spil i 60Hz i stedet for 50Hz. Jeg er ikke sikker på, at andre spil udelukkende var kompileret og designet til NTSC, men hvis jeg ikke tager fejl, så ved jeg, at Codemestre havde lavet Micro-Maskiner 2, ' 96 Special Edition og militæret Edition kun for PAL regioner. Og visse Mega Drive-spil havde Regional Lockouts som NTSC-J-versionen af Thunder Force 4 vil ikke arbejde for PAL. Sega's Regional Lockout var ikke så streng som Nintendo's spil patron for NES, SNES og N64. Er der en anden mulighed for at tillade PAL-spil, der ikke kan arbejde i 60Hz-tilstand? Ja, ja. Men det afhænger af bivirkningerne. Der er nogle ulicenserede moduler eller snydeudvidelser som Action Replay, Game Genie og Game Shark for at tillade PAL2NTSC-funktioner, men de er ikke særlig pålidelige. Men at bruge emulatorer kører fra pc'er, giver mulighed for at hacke og måske omgå den regionale Lockout ved at skifte til forskellige BIOS'er eller bruge nogle hakke fra romhacking.net, men igen kan de have nogle ubehagelige bivirkninger og ikke fungere ved den korrekte hastighed. Jeg har også Sonic Mega Collection PAL til min GameCube, og det giver mig mulighed for at gå ind i PAL60-tilstand og løse den ukorrekte Aspektaiske Ratio og langsommere hastigheder for Sonic 1.

Nu vi taler om GameCube, som Sega DreamCast, og GameCube selv og den oprindelige Xbox tillader, at PAL60 funktionelt ved at bruge DreamCast's VGA-port, at GameCube's ATI GFX kort har mulighed for at skifte PAL60 for de fleste af dens spil, det samme for Xbox. Men ikke alle PlayStation 2 PAL-spil kun kan køre i PAL60, hvilket er en stor smerte i nakken, især hvis du tog en masse tid og kræfter i visse spil som Grand Theft Auto and Final Fantasy, men ønskede du ikke gemme dine redninger i det 8 MB hukommelseskort. Ud over ikke alle gemmer data er kompatible med forskellige regioner, da der bestemt er regionale forskelle som f.eks. Luigi's Mansion PAL, som ikke indeholder en fuldstændig replika af spildata, samme med Pokemon Channel PAL og Pokemon Colosseum PAL. Derfor skal du omstøde ingeniør eller hexedit for at forsøge at importere dine PAL-lagringsdata til at arbejde for NTSC-versioner.

Nå, men lad os fokusere på fordelene ved PAL CRT TV, skal vi?

Så på trods af dens mangler er det måske ikke så slemt for Racing-eller Klokkeslætsbaserede spil, der kræver hurtige overvejelser, også for PGA Tour Golf spil, der kræver synkroniseringskompetencer for at trykke på knappen på et præcist tidspunkt for at give præcise skud. Det, jeg mener med det, er, når du trykker på (B) for at starte Swing-knappen i procenterfeltet, gå til venstre for at opbygge strømmen, men du skal trykke på (B) igen for at sikre, at den stopper ved 100%, da det er 100%, der ikke også tillader længere skud, men at reducere nøjagtigheden. Det er derfor, du er nødt til at trykke (B) igen for sidste gang, men i det øjeblik, er den bar kommer tilbage til 0%. Ellers vil det give skuddet til højre (hvis den ikke presses) og ind i det ru. Se på denne video, og den vil vise dig, hvad jeg mener, og jeg vil forklare, hvorfor CRT-tv kan komme i handy:-



Derfor skyldes det, at spil udføres i CRT-tv, og ved at bruge en aflyttet controller skyldes det laveste skærmbillede og input-lag. Ud over at bruge RetroArch, som du vil få ved at installere RetroPie for din Raspberry Pi, lider du af disse lag og gør, at PGA-spillet ikke kan spilles, medmindre du ændrer indstillingerne, som desværre ikke vil være så jævnt og lydløst sammenlignet med at køre den kamp nativt på Mega Drive og bruge CRT-tv. Og endnu en god grund til at spille dette PGA-spil i 50Hz giver dig mere tid og tryk på (B), at det rigtige tidspunkt.

Her vil jeg opsummere Pros og Cons.

Fordele:-

" Slower Gameplay i 50Hz kan give dig mere tid i stedet for at gå i panik og gå i panik.
" PAL er teknisk overlegen, den bærer en smule mere båndbredde end NTSC.
" Film eller Filmer kan spille næsten i synkronisering i PAL 50Hz eller 576i25, da deres 24 FPS er 1 cyklus væk fra deres opfriskningsmål
" Amiga ECS Chipset og deres Amiga Video Connectors (A520) lader til at tillade NTSC-support til gamle PAL CRT-tv-apparater
" PAL viser flere linjer ved 625 i stedet for 525
" Lav opløsning som 320x200 eller 320x240 er ikke forbundet med retro 8-bit og 16-bit-spil, som ikke producerer flickering-artefakter
" De slower 50Hz flettede videofilm kan tillade slower flickering så hurtigt synlige film kan forårsage øjenstammer og kramper
" Og PAL CRT ' er har det laveste skærmbillede, der er lavest end PAL Plasma, OLED-og LCD-tv.


Ulemper:-

" PAL var ikke pioneret til at blive det første regionale tv-format til at blive mere ubiquitous-som PAL ikke først blev bredsudlet før 1960 'erne.
" PAL-spil, der ikke er optimeret fra deres NTSC-modstykker, udfører ikke samme hastighed.
" Da Japan ikke bruger PAL, betyder det, at deres spil og deres tv-anlæg måske ikke får deres tv-apparater til at blive fuldt optimeret til PAL-seere og gamere-afhængig af kvalitetssikringen.


Der er ganske få PAL-spil, der er bedre end NTSC-udgaver, men ikke meget. Her er nogle eksempler: https://gamerant.com/pal-games-better-than-ntsc/